GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBayreuth 2014, czyli ile jest Wagnera w Wagnerze?
Strona 2 z 18
Powszechnie uważano, ze spektakle braci Wielanda i Wolfganga Wagnerów urzekały atmosferą romantycznej tajemniczości i świeżością spojrzenia na dzieła ich wielkiego przodka.
Wiele „odkrywczych” inscenizacji budziło autentyczną sensację i było przyjmowanych z głośną dezaprobatą, czego kilka razy byłem świadkiem, by wspomnieć kontrowersyjną inscenizację Tristana i Izoldy przygotowaną przez Heinera Müllera, którą po każdym przedstawieniu spotykała głośna dezaprobata zawiedzionej publiczności.
Podobnie ma się rzecz z kontrowersyjnym Lohengrinem wyreżyserowanym przez Hansa Neuenfelsa w 2010 roku, każde kolejne przedstawienie kończy się potężnym buuuu, buuuu. Jedną z największych burz w dziejach festiwalu zgotowali Pierre Boulez i Patrice Chéreau twórcy Pierścienie Nibelunga przygotowanego w 1976 roku z okazji 100 – lecia festiwalu. Byłbym jednak niesprawiedliwy gdybym nie wspomniał o tych inscenizacjach, które od pierwszej prezentacji wywoływały entuzjazm zachwyconej publiczności. Tak przyjmowano piękne w każdym szczególe i urzekające wysublimowanym romantyczno-realistycznym klimatem przedstawienie Tristana i Izoldy wyreżyserowane w 1981 roku przez Jean-Pierre Ponnelle. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |