GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Chowańszczyzna” Musorgskiego w Opéra national de Paris
Strona 3 z 3
Podobać się też może sprawne prowadzenie licznych scen zbiorowych oraz zachowanie pewnego ironicznego dystansu w prezentowaniu charakterów kolejnych postaci, co dodatkowo uwydatnia tragizm ich położenia. I szkoda tylko, że kompletnie nie pasujący do atmosfery całości i przybierający wręcz karykaturalną formę taniec perskich niewolnic z obrazu czwartego, w nieudolnej choreografii Laurence Fanon, rozbija powagę tej odsłony.
Pełną satysfakcję przynosi natomiast świetnie dobrana, wyjątkowo solidna i kompetentna obsada wykonawcza, składająca się głównie z rosyjskich wokalistów, którzy doskonale radzą sobie z niezwykle wygórowanymi wymaganiami partytury Musorgskiego.
W roli starowierca Dosifieja entuzjazm publiczności wznieca charyzmatyczny Orlin Anastassov, świetny wokalnie i aktorsko Vladimir Galouzine powala z nóg kreacją postaci Andrieja Chowańskiego, Sergey Murzaev z przekonaniem wciela się w bojara Szakłowitego, a Larissa Diadkova jako Marfa, dawna kochanka kniazia Iwana Chowańskiego, imponuje utrzymywaniem pomimo upływu czasu pełnej formy swego mezzosopranu, choć nieco rozczarowuje zdradzającą pewną indyferentność grą sceniczną. Wręcz porażająco brzmią Orkiestra i przygotowany przez Alessandro di Stefano Chór Opery Paryskiej, prowadzone z rozmachem i pełnym zaangażowaniem przez Michaila Jurowskiego, podkreślającego w swej interpretacji monumentalizm, dramatyczny nerw i teatralne kontrasty partytury Modesta Musorgskiego. Niezależnie zatem od sformułowanych powyżej zastrzeżeń w stosunku do warstwy wizualnej tej produkcji, warto było ją paryskiej publiczności przypomnieć. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |