GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWspółczesne kreacje w Opéra de Montpellier
Strona 3 z 4
Krążą po niej następujący anty-bohaterowie: Rose (Sarah Wolfson), Mamy (Susan Narucki) - jedyna osoba świadoma całego położenia, Zen (Gilles Ragon) - karykatura intelektualisty, oderwana od spraw ziemskich Stella (Martina Koppelstetter), Harry lub Larry (Marco Di Sapia), czyli narzeczony i pajac w jednej osobie, oraz dziesięcioletni chłopiec Kid (Josue Toubin-Perre). Na czele Orchestre national Montpellier Languedoc-Rousillon i miejscowego chóru (z którym na codzień pracuje Noëlle Gény) stoi młody, ale doskonale się w tym świecie dźwięków odnajdujący Carl Christian Bettendorf.
Pokazane w pierwszej części przedstawienia pięćdziesięciominutowe dzieło Mathisa Nitschke (ur. 1973) Jetzt, powstałe specjalnie na tę okazję z inicjatywy Ursa Schönebauma, może być potraktowane jako wstęp do opery Cartera w tym sensie, że ukazuje jakby wspomnianych wyżej protagonistów sprzed zaistniałego wypadku.
Libretto Jonasa Lüschera - zredagowane w iście pseudo-filozoficznym i często trudnym dla przeciętnego odbiorcy do „strawienia” stylu - ma według jego autora ukazać w siedmiu etapach-epokach ewolucję ludzkiej percepcji wszechświata. Ponieważ owa percepcja zmienia się równolegle ze zmianami zachodzącymi na poziomie naszego języka, to ewolucję ludzkiej mentalności można zdaniem Lüschera analizować za pomocą uważnego śledzenia innowacji lingwistycznych. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |