opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Manru 669-108.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

110 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

I Fagiolini i wspaniałe interpretacje włoskiej muzyki dawnej!

Msza „Ecco sì beato giorno” miała ważne znaczenie dyplomatyczne. Po ukończeniu kompozycji, Alessandro Striggio udał się z Florencji do Wiednia, by ofiarować ją Maksymilianowi II Habsburgowi – władcy Świętego Cesarstwa Rzymskiego Narodu Niemieckiego – jako dar od swego mecenasa, którym był książę Toskanii, Cosimo I z rodu Medyceuszy. Cosimo próbował wkupić się w łaski cesarza, by ten mianował go królem Toskanii. Próba okazała się jednak daremna. Jak informuje Robert Hollingworth w filmie zamieszczonym na płycie DVD, Striggio wyruszył w tę podróż zimą. Musiał przedostać się przez Alpy, a miał do dyspozycji jedynie dwa konie i osła, który niósł na grzbiecie partyturę dzieła. Po wizycie w Wiedniu odwiedził jeszcze Monachium, gdzie mszą dyrygował prawdopodobnie Orlando di Lasso, oraz Paryż i Londyn.

Kreując mszę „Ecco sì beato giorno”, Robert Hollingworth skupia się na oddaniu detali oraz na nadaniu poszczególnym chórom określonych barw, w związku z czym każdemu z nich przyporządkowuje inny zestaw instrumentów. W konsekwencji powstaje bardzo osobliwy dialog. Hollingworth tłumaczy, że powierzając partie wybranych głosów wyłącznie instrumentom, nawiązuje do tradycji wykonawczych, którym hołdował Orlando di Lasso. Warto dodać, że w nagraniu udział wzięło wielu muzyków zaproszonych z zewnątrz, którzy na co dzień występują w zespołach Fretwork, the Rose Consort of Viols, the English Cornett and Sackbut Ensemble oraz the City Musick[1]. Wśród nich jest też mistrzyni gry na lirze da gamba, Erin Headley.

Rejestracji dokonano w Kościele Wszystkich Świętych w Tooting w Londynie na przełomie września i października 2010 r. Oprócz motetu „Ecce Beatem Lucem”, wszystkie prezentowane tu utwory Striggia są światową premierą fonograficzną. By uzyskać spójność brzmienia w dziełach polichóralnych, reżyserzy nagrania rozmieścili chóry na planie okręgu – w taki sposób, by otoczyły dyrygenta. Pozwoliło im to na stworzenie wyjątkowej przestrzeni dźwiękowej, której doświadczymy słuchając zapisu w systemie 5.1 Surround Audio.

Włoskie nieszpory Anno Domini 1612

Najnowsza płyta zespołu I Fagiolini nosi tytuł „1612 Italian Vespers”. Zawiera ona muzyczną rekonstrukcję drugich nieszporów na święto Najświętszej Maryi Panny Różańcowej. Ogólnie realizacja jest podobna do tych, których niejednokrotnie podejmował się Paul McCreesh: chodzi o możliwie najwierniejsze odtworzenie muzycznej oprawy, która towarzyszyła przed laty wybranej uroczystości. Zestaw kompozycji wypełniających przebieg nieszporów jest owocem fantazji autorów przedsięwzięcia. Jak twierdzi Hugh Keyte w komentarzu dołączonym do tego wydawnictwa, mogłyby być one wykonane gdzieś na północy Półwyspu Apenińskiego na początku XVII wieku. W każdym razie całość pomyślana jest jako dzieło liturgiczne, na które składają się między innymi antyfony, psalmy, hymn oraz Magnificat.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART