opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




16 styczeń 2019       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

44 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Koronacja Poppei” Monteverdiego w Opéra de Dijon

Spośród ośmiu przypisywanych Claudio Monteverdiemu oper tylko zapis muzyczny czterech z nich (Orfeusz, Powrót Ulissesa, Koronacja Poppei i fragment Arianny) przetrwał do naszych czasów, zresztą w niekompletnej formie, która nastręcza wykonawcom wiele trudności. Ponadto niezwykle zróżnicowany styl owych zachowanych pozycji wywołuje często wątpliwości co do tego, czy aby na pewno wyszły one spod pióra tego samego kompozytora. Szczególnie wiele pytań nasuwa wystawiana właśnie w Dijon - a uprzednio również w Lille - Koronacja Poppei w inscenizacji Jean-François Sivadiera i pod dyrekcją muzyczną Emmanuelle Haïm. Otóż problemem jest już nawet dokładne ustalenie daty kreacji tej dramma per musica.

Koronacja Poppei 2

Przyjmuje się, że miało to miejsce podczas karnawału w 1643 roku w weneckim Teatro San Giovanni e Paolo, choć niektórzy badacze przesuwają to wydarzenie już na grudzień roku poprzedniego. Rzeczone dzieło jest w dodatku rekonstruowane na podstawie licznych i często sprzecznych źródeł, albowiem mamy do dyspozycji liczne libretta oraz dwie - przepisane już po śmierci Monteverdiego - niekompletne i niestety znacznie się różniące partytury: jedna zachowana w Wenecji, a druga w Neapolu. Wykazują one, że kompozytor korzystał w swojej pracy z pomocy innych twórców, albo że wręcz „zapożyczał” pewne fragmenty od współczesnych sobie kompozytorów, takich jak Francesco Sacrati, Benedetto Ferrari, Francesco Manelli czy Filiberto Laurenzi. Nie wdając się w szczegóły różniących obie wersje rozbieżności trzeba podkreślić fakt, że każda nowa inscenizacja Koronacji Poppei wymaga od jej autorów niebywałej inicjatywy, pomysłowości i oczywiście wiedzy połączonej z doświadczeniem.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART