opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria




19 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

87 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Jezioro będzie sprywatyzowane

 

Mimo, że wśród protagonistów należy komplementować doskonałą Clarę Ushizaki (Odetta-Odylia), najsilniejszą stroną poziomu solistów byli wykonawcy ról męskich. Brazylijski tancerz Zygfryd – Douglas de Oliveira Ferrara na stałe związany z Operą Śląską był Księciem, który mógłby stanąć na czele każdego światowej renomy zespołu, liryczny, wyrazisty, świetnie partnerujący, z nienaganną prezencją i wysokiej klasy techniką klasyczną, demonstrowaną w solowych wariacjach, wzbudzał zachwyt i aplauz przy każdym pojawieniu się na scenie. To samo można powiedzieć o Alessandro Bonavita wykonawcy partii Benna, tutaj rozbudowanej i wirtuozowskiej. Bardzo dobrym Rotbartem był Viktor Krakowiak – Chu, Błaznem – Ramon Agnelli, Mistrzem Ceremonii – Marcin Rolczyński, a urodziwą (jeszcze do wzięcia) Matką – Anna Pruczkowska. Cała czwórka tańczących przyjaciół – myśliwych to soliści pierwszorzędni, a pełny, ponad dwudziestoosobowy zestaw łabędzi składał się z balerin urodziwych, strzelistych, świetnie wyszkolonych i zdyscyplinowanych.

 

Jak się to stało, że tak profesjonalne i atrakcyjne przedstawienie objechało całą nie baletową Polskę, prezentując swą sztukę na poziomie godnym podziwu i szacunku. Zawdzięczamy to poczynaniom, zabiegom i kolosalnej pracy Marcina Rolczyńskiego, który pracował w balecie za moich poznańskich czasów, a teraz skrzyknął koleżanki i tancerzy bytomskich, poznańskich, łódzkich i warszawskich, mądrze obsadził wszystko, co zobaczyliśmy na scenie, a przede wszystkim zaryzykował szansę choreograficzną koledze z poznańskiego zespołu Viktorowi Davydiukowi i odniósł sukces. Należy poważnie potraktować talent i umiejętności tego młodego choreografa, absolwenta Kijowskiej Szkoły Baletowej od lat pracującego w Polsce, gdzie zyskał posłuch i autorytet u swych baletowych rówieśników.

 

Nie wiem skąd Rolczyńskiemu przyszło do głowy nazwać to wszystko Polskim Baletem Królewskim. Skąd wziął pieniądze na to kosztowne przedsięwzięcie i wiarę w eksploatację sprywatyzowanej sztuki na pointach. Co dalej z tym niecodziennym i rzetelnym sukcesem, docierającym do miejsc, gdzie baletu nigdy nie było? Co na to Ministerstwo Kultury i Instytut Muzyki i Tańca oraz liczne na państwowym garnuszku baletowe kombinatorstwa, zajmujące się eksperymentami, bezruchem, cierpliwością widzów oraz skrywaniem artystycznej i organizacyjnej impotencji. 

                                                                       Sławomir Pietras


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART