opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria




23 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz,TW Lodz 713-19.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-62.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

42 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Sprostowanie i wnioski kluczowe

W donosie do redaktora naczelnego „Angory” podpisanym przez Ewę Kuszewską – koordynatora pracy artystycznej Filharmonii Lubelskiej i Ewelinę Kowalską – głównego specjalistę do spraw wniosków kluczowych (sic !) tej instytucji jest prośba o „sprostowanie i uzupełnienie” mojego tekstu o Antoninie Campi.

Nie ma takiej potrzeby, skoro dyr. Jan Sęk „od dawna zajmuje się przypominaniem dorobku słynnej Antoniny z Lublina”, a Filharmonia Lubelska zorganizowała nawet festiwal. W jego programie, prócz notki biograficznej nie ma niczego, co wiązałoby się  z czcigodną  Nieboszczką. No, może z wyjątkiem repertuaru z epoki w recitalu Dominiki Zamory i wieczorze zatytułowanym „Antonina – perła z Lublina” w wykonaniu Joanny Woś, która na szczęście nie ma jeszcze dwustu lat i Antoniną Campi nie jest. Reszta festiwalowego programu to bożonarodzeniowa muzyka i kolędy, chałturnicze gale sylwestrowo-straussowskie oraz opasłe i pretensjonalne biografie dyrektorów Filharmonii.

Pod moim adresem autorki donosu pozwoliły sobie na uszczypliwości w stylu „znany koryfeusz wiedzy o tajnikach opery… Campi powraca w glorii i chwale dopiero z chwilą, kiedy dowiedziała się o jej istnieniu E. Vesin… i napisał parę ciepłych zdań S. Pietras”, czy „…włączył się nagle i zarazem tak energicznie w promocję …”. Na końcu donosu jest informacja „że orkiestra i śpiewacy prezentują w naszej instytucji artystycznej swój kunszt bez konieczności wspomagania się środkami technicznymi”.

Niezależnie od tego, co by to miało znaczyć Filharmonii Lubelskiej „stoi w gardle” konkurs zainicjowany przez wybitną śpiewaczkę Ewę Vesin (też lubliniankę). Zaczynam rozumieć, dlaczego podczas konkursowego koncertu finałowego Filharmonia za ścianą dawała II symfonię Mahlera Zmartwychwstanie. Nietakt podwójny, ponieważ działo się to jeszcze w karnawale, a z tym tematem lepiej byłoby poczekać do Wielkanocy. Jak się jednak okazuje w niedzielę palmową Wojciech Rodek będzie dyrygował tym utworem w Teatrze Wielkim w Łodzi. Tak więc karnawałowe wykonanie za ścianą było dla dyrygenta zaledwie próba generalną.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART