Galeria
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Słowo u łódzkim Jubileuszu
Strona 2 z 2
Szczególnym sentymentem otulam nieżyjącego danceur noble Eugeniusza Jakubiaka i jego wspaniałą partnerkę Iwonę Wakowską, którzy pod baletową dyrekcją Witolda Borkowskiego stanęli na czele świetnego wówczas zespołu, otwierającego bogaty repertuar baletowy nowootwartej sceny z Panem Twardowskim, Jeziorem łabędzim, Romeo I Julią, Sylfidami, Harnasiami, Weselem w Ojcowie i Córką źle strzeżoną. Kierownik literacki Stanisław Dyzbardis, dyrektor administracyjny Włodzimierz Piekut, artystyczny – Zygmunt Latoszewski i naczelny – Stanisław Piotrowski stanowili ekipę kierowniczą pierwszych 6 lat świetności Teatru Wielkiego w Łodzi. Ten ostatni w roku 1982 zarekomendował mnie – jak się okazało – na 10 lat kontynuowania swojego dorobku. Jeśli czasem zdarza się, że ktoś porównuje dokonania mojej ekipy z tamtą, nazywając te okresy najlepszymi w dziejach operowej Łodzi, sprawia mi to niezmiennie głęboką satysfakcje i rozbrajającą przyjemność. A w odległej już przeszłości nikt mnie tak nie zaszczycał, jak prof. dr Zygmunt Latoszewski – legendarna postać polskich przywódców operowych – gdy zwracając się do mnie mówił: Panie Kolego! Niech mi towarzysze łódzkiej operowej pracy, bywalcy spektakli mojego dziesięciolecia, wreszcie obecna wspaniała załoga Teatru Wielkiego wybaczą, że pozostawiam innym rozprawianie o czasach nam bliższych. Zapewne uczynią to sprawiedliwie i nie przeoczą niczego, co zapewne mnie zdarzyło się w tym krótkim tekście. Sławomir Pietras |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |