GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOpera Leśna w Sopocie, filia Metropolitan Opera w Nowym Jorku – NDI Sopot Classic
Strona 2 z 3
Artystka na obecnym etapie kariery wydaje się być szczególnie predestynowana do wykonawstwa oper werystycznych, przez niechętnych im opatrywanych mianem oper krzyku, czego nie da się o nich powiedzieć w jej interpretacji. W arii Io son l'umile ancella tytułowej Adrianny Lecouvreur Francesco Cilei mieliśmy do czynienia z aktorstwem wokalnym najwyższej próby (bohaterka była przecież artystką dramatyczną), na które składają się nienaganna dykcja i bogata paleta odcieni dynamicznych, w tym wyrazisty śpiew mezza voce, a w skrzypcowym solo wspierała śpiewaczkę koncertmistrzyni Anna Manicka.
Radvanovsky zachwyca przede wszystkim mistrzostwem kształtowania frazy, jej potoczystością, oraz modulowaniem natężenia głosu. A wszystko to w oparciu o perfekcyjnie opanowaną, uregulowaną technikę oddechów (a zatem powinna włączyć do swego repertuaru także wymagające tego rodzaju umiejętności dzieła Jules'a Masseneta).
Tak było w ariach tytułowych bohaterek z oper Giacomo Pucciniego: wzruszająco zaśpiewanej Vissi d'arte, vissi d'amore z Toski, a zwłaszcza Manon Lescaut Sola, perduta, abbandonata. W tej drugiej bez najmniejszego śladu wysiłku czy przebarwień głosu nawet w dynamice fortissimo. Do tej pory punktem odniesienia w niej była dla mnie wielka rumuńska śpiewaczka Lucia Stanescu. Teraz dołączy do niej Sondra Radvanovsky. Muzyka komponowana przez Pucciniego zdaje się wręcz idealnie dopasowana do jej głosu, jakby pisana z myślą o niej. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |