opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




1 lipiec 2022       


Wydarzenia

  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Papiez 131-130.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

26 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Jubileusz ćwierćwiecza krakowskiej „Toski“

Najlepiej w jego interpretacji zabrzmiało arioso Ha più forte sapore z początku drugiego aktu, w którym daje znać o sobie podstępna natura jego osobowości. Śpiewak starał się ponadto uwiarygodnić postać środkami aktorskimi jak skradanie się kocim krokiem czy w ogóle nieco przyczajone poruszanie się. Tym bardziej raziło przejaskrawione zachowanie w relacji z Toską w drugim akcie. Niewybredne obłapianie czy wręcz tarzanie się po podłodze, a przecież są to w końcu ludzie z towarzystwa, a nie z czeladnej. Z kolei za sprawą Wołodymyra Pańkiwa można się było przekonać, że charakterystyczna partia Zakrystiana jest całkiem spora, choć wokalnie wydawała się nieco przerysowana.

 

Tosca,Kuk 5

 

Tym razem przedstawienie poprowadził Tadeusz Kozłowski, doświadczony w materii operowej, choć orkiestra pod jego batutą ograniczyła się w znacznej mierze do akompaniamentu, z wyczuciem dostosowanego do potrzeb śpiewaków. Drugi akt to majstersztyk dramaturgiczny, świadczący o nerwie scenicznym kompozytora. W omawianej inscenizacji posiada on wybitnie ekspresjonistyczne znamiona, na co wskazuje zastosowanie czysto subiektywnego oświetlenia, będącego projekcją odczuć postaci, a ogólniej dominującego sytuacyjnego klimatu.

 

Tosca,Kuk 6

 

Zarówno w wyposażeniu wnętrza, jak kostiumach dominuje bowiem krwista purpura, a od sceny tortur Cavaradossiego scenę zalewa poświata w kolorze posoki, a wraz z zabójstwem Scarpii pogrąża się ona coraz bardziej w mroku. Publiczność nie dała Agnieszce Kuk dośpiewać arii Vissi d'arte, vissi d'amore wchodząc w trakcie jej trwania z brawami (skądinąd w przypadku męża Tomasza zdarzyło się kiedyś w Halce, iż rozlegały się one po każdej zwrotce Szumią jodły na gór szczycie), za to w milczeniu pozwoliła opaść kurtynie na koniec wspomnianego drugiego aktu. Było to 124 przedstawienie – zabrakło jednego, by zamknęło się okrągłą końcówką.

                                                           Lesław Czapliński


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART