opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




24 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • La Fenice 613-52.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

51 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Przejmujący Strauss Warlikowskiego

Wreszcie pojawia się niespodziewany Orestes – Derek Welton, australijski bas-baryton specjalizujący się w rolach Wagnerowskich i Straussowskich – który podejmuje się wyręczyć siostrę w tym drastycznym zadaniu. Tutaj również reżyser Krzysztof Warlikowski umieścił tę mityczną postać w psychologiczno-kryminalistycznym kontekście, pokazał, iż mężczyzna po tym makabrycznym czynie doznał ciężkiego szoku objawiającego się nerwowym tikiem.

 

Elektra 14

 

Ucieczka Orestesa z miejsca zbrodni w stronę teatralnej publiczności to jakby behawioralne dokończenie tragedii. W sumie więc reżyser rozbudował spektakl operowy o dodatkowe sceny, krótką końcową z Orestesem i dużo dłuższą, początkową, z Klitemnestrą. To była scena mówiona, jeszcze zanim orkiestra zagrała pierwsze takty.

 

Elektra 15

 

Z boku głównej dekoracji przedstawiającej oszklony pawilon imitujący pałac królewski, pojawiła się kobieta w eleganckiej czerni i wygłosiła chrapliwym głosem do mikrofonu monolog – spowiedź zabójczyni, pełną drastycznej brutalności. Czy był to cytat z oryginalnej tragedii Sofoklesa, czy z Orestei Ajschylosa? Nieważne. To było doskonale oddziałujące na emocje wprowadzenie do opery w wykonaniu znakomitej niemieckiej śpiewaczki-aktorki Tanji Ariane Baumgartner. To ona jako Klitemnestra potrafiła swoim mezzosopranem oddać najbardziej koszmarne uczucia, najpierw w partii mówionej, a poźniej śpiewając, kiedy poszczególne frazy wykonywała pobudzając swoje ciało do drgawek, nie rezygnując jednak z dostojeństwa i arogancji królowej. W spektaklu występuje ponadto cała plejada wykonawców drugo i trzecioplanowych, ale stanowią oni tylko tło dla głównych bohaterów tragedii. Zobaczyć koniecznie. Z niecierpliwością czekamy na kolejną prezentację operową – Traviatę Verdiego 9 lutego.

                                                                                  Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART