GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościEwa Podleś dla portalu Maestro
Strona 8 z 9
Bez świadomości tego wszystkiego, każde wykonanie będzie kulawe i pozostawi słuchacza rozczarowanym lub najwyżej, obojętnym. Często spotykałam się z pytaniami, zwłaszcza gdy odtwarzałam partie męskie, dotyczącymi specyfiki mojego głosu.
Nie wydaje mi się, aby w moim głosie było coś dziwnego lub androgenicznego. To typowy żeński głos, ale z ogromnymi możliwościami. Ponad trzy oktawy, ciemna barwa, biegłość techniczna (koloratura), góry jak u sopranu, doły barytonowe – to żadna moja zasługa. To dar natury. Z barytonem łączy mnie wyłącznie barwa i siła rejestru piersiowego, a nie żadne cechy fizjologiczne. Dzięki takiemu rejestrowi piersiowemu mogłam wykonywać te wszystkie role rycerzy, królów, amantów, nadając im prawdziwie męski charakter. Bez tego rodzaju niskich dźwięków, ci wszyscy moi władcy brzmieliby raczej jak eunuchy, a nie prawdziwi mężczyźni. A tych wszystkich, którzy zawsze doszukują się jakiegoś drugiego dna informuję, że np. kontratenor to nie kastrat. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |