GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościEwa Podleś dla portalu Maestro
Strona 7 z 9
Zgadzam się z Dietrichem Fischer-Dieskau, że najlepszą metodą na wytłumaczenie studentom całej złożoności śpiewania, jest osobiste pokazanie im swoim własnym głosem jak należy to robić. Podczas moich zajęć śpiewam wszystkimi możliwymi rodzajami głosów, zaczynając od partii basowych, a kończąc na Królowej Nocy. Oczywiście, w oryginalnych tonacjach!
Kiedy wykładam, jestem tak pochłonięta pracą, że obecność innych osób absolutnie mi nie przeszkadza. Prowadzę zajęcia indywidualnie, ale czekający na swoją kolej mogą przysłuchiwać się temu, co mówię. Gorąco ich, zresztą, do tego zachęcam, bo wiem, że każdemu z nich za chwilę będę prawdopodobnie musiała mówić dokładnie to samo, gdyż w większości popełniają te same błędy. Młodzi śpiewacy są najczęściej tak przejęci samym wydobywaniem dźwięków, że zapominają o tym co jest równie ważne, jeśli nie ważniejsze, a więc interpunkcja, czyli kropki, przecinki, wykrzykniki, pauzy, oddechy i czas pomiędzy frazami, artykulacja, recytacja i przekaz dramatyczny. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |