opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




17 maj 2022       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

37 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

VIII Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju

Wszyscy udowodnili, że stając u progu kariery scenicznej, świadomie prowadzą swoje pierwsze zawodowe kroki, starannie dobierając wykonywane utwory, by podkreślić walory głosu, muzykalność czy oryginalność interpretacji. Niewiele było szarż wokalnych, choć i te się zdarzały, by wspomnieć, obdarzonego mocnym, nadzwyczaj dźwięcznym tenorem z fantastycznymi i pełnymi górnymi rejestrami, ale ewidentnymi brakami intonacyjnymi, Chińczyka Zuo Chaoran`a. III nagrodę otrzymała Ewa Menaszek – mezzosopran. Śpiewała mocnym, choć chwilami zbyt ciężkim głosem, który zwłaszcza w dołach stawał się nieco matowy, jakby przyduszony. To z kolei powodowało, że do interpretacji wdzierała się nuta monotonii.

 

Konkurs Kiepury,Krynica 1

 

Nie jestem przekonana co do doboru repertuaru – prawdopodobnie gdyby zrezygnowała z dumki Jadwigi, którą chwilami wykrzyczała, jej występ byłby o wiele bardziej interesujący. Niemniej pomimo usterek i nierównej formy wokalnej, fragmenty jej prezentacji zabrzmiały bardzo pięknie. II miejsce zajął tenor Adrian Domarecki. Artysta obdarzony wdziękiem, bardzo jeszcze chłopięcy, posiadający nośny, jasny w barwie, choć czasem brzmiący nieco ostro, głos. Jest dynamiczny, chwilami interpretacyjnie nierówny, jakby płaski i nieco jeszcze szkolny. Sądzę, że charakterystyczna u bardzo młodych adeptów sztuki wokalnej pokusa, pokazania siły głosu na pograniczu ryzykownego balansowania na granicy możliwości, nie wyszła mu na dobre; zabrakło legata. Niemniej aria Nemorina, za którą otrzymał dodatkową nagrodę specjalną, zabrzmiała prawdziwie i pokazała, że w tej fazie budowania wizerunku artystycznego, dobrze by było skoncentrować się na repertuarze belcantowym, który wydaje się wręcz idealny dla tego artysty. Równie pięknie zaprezentował arię Janka z opery Żeleńskiego. Tu z kolei zaznaczył znakomitą dykcję. Zbyt wcześnie, niestety, sięgną po arię Macduffa z IV aktu Makbeta Giuseppe Verdiego, którą potraktował siłowo, bardzo niedojrzale, niekonsekwentnie. I nagrodę otrzymała Zoya Petrova – sopran z Rosji. Także w jej przypadku dało się wyraźnie odczuć nierówny poziom występu. Fragmentami była zachwycająca. Jej Roksana mieniła się znakomitymi barwami. Była lekka, z doskonałym, swobodnym i czystym piano, świetną artykulacją. Pomimo nieczystego, jakby urwanego zakończenia, aria wywarła bardzo dobre wrażenie. Nie zachwyciła mnie jej Zerbinetta z opery Richarda Straussa Ariadna na Naxos.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART