GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKunszt wokalny Edity Gruberowej
Strona 1 z 4
Ta znakomita śpiewaczka należała do wąskiego grona najwyżej cenionych śpiewaczek operowych na świecie. Oklaskiwano ją na niemal wszystkich liczących się scenach operowych i festiwalach muzycznych, z mediolańską La Scalą, nowojorską Metropolitan, Operą Monachijską i wiedeńską Staatsoper na czele. Bywała również gościem scen operowych w Genewie, Zurychu, Florencji, Paryża, Berlina, Madrytu, Barcelony i Tokio. Jej domeną były wielkie belcantowe partie koloraturowe, śpiewała je z podziwu godną lekkością i precyzją.
Mówiono i pisano o niej: „Królowa koloratury”, albo „Królowa belcanta”, często określano ją mianem Wokalnego fenomenu. W jej wykonaniu kreacje tytułowych bohaterek Łucji, Lindy z Chamounix, Anny Boleny, Elviry w Purytanach Vincenzo Belliniego, Zerbinetty w Ariadnie auf Naxos Richarda Straussa oraz Królowej Nocy w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta, Gildy w Rigoletcie G. Verdiego uchodziły za wzorcowe. Pamiętam przedstawienie Łucji z Lammermoor Gaetano Donizettiego na scenie Opery Wiedeńskiej i ten moment kiedy śpiewała słynną arię tytułowej bohaterki Il Dolce suono potrafiła tak skupić uwagę widowni, że w pewnym momencie słyszało się tylko jej słynne pianissima i szum pracującej klimatyzacji! |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |