GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPofestiwalowe remanenty – Krynica-Zdrój
Strona 16 z 16
W partiach solowych Krainy uśmiechu wystąpili: Anna Barska (Liza), Sławomir Naborczyk (Su-Czong), Jakub Gąska (Gustaw), Paulina Janczaruk (Mi, siostra Su-Czonga). Operetka była zaprezentowana w wersji koncertowej, ale artyści wystąpili w kostiumach, z drobnymi rekwizytami i z udziałem baletu (reżyseria Joanna Lewicka). W akcję wprowadzali widzów Regina Gowarzewska i Jacek Jaskuła, przyjmując role narratorów. Przemysław Fiugajski, który stanął za pulpitem dyrygenckim, poprowadził orkiestrę z dużym wyczuciem. Niestety nie wszyscy soliści sprostali wymaganiom spektaklu, tym bardziej zaskakujące i „niesmaczne” były komentarze do mikrofonu (po wcześniejszym oficjalnym zamknięciu Festiwalu przez organizatorów i po ukłonach po zakończonym spektaklu) dyrektorki Teatru Muzycznego w Lublinie o świetnym występie swoich artystów.
Festiwalowi towarzyszyły: Kiepura Beat Festiwal, będący plenerowymi koncertami w Parku im. Romana Nitribitta, wystawa „Jan Kiepura – chłopak z Sosnowca, który podbił świat”, prezentowana do końca sierpnia w Galerii Sztuki „Siedlisko” Centrum Kultury w Krynicy-Zdroju oraz koncert Sosnowieckiej Orkiestry Dętej, który zaplanowany został na 15 sierpnia w rocznicę śmierci patrona festiwalu. W sumie podczas ośmiu dni festiwalowych odbyło się osiem koncertów głównych, siedem „Spotkań z Gwiazdą”, siedem koncertów popołudniowych oraz widowisko poetycko-muzyczne. Temu wszystkiemu sprostała Julia Dubec-Dudycz, dyrektor Centrum Kultury w Krynicy-Zdroju i Festiwalu im. Jana Kiepury z nielicznym zespołem współpracowników. Najważniejsza jednak była atmosfera festiwalu. Jej nie da się zamknąć w liczbach. To ona decyduje o powodzeniu imprezy. W tym roku, koncertom w Krynicy towarzyszyło spełnienie zarówno publiczności, jak i artystów. Po przerwie spowodowanej pandemią wszyscy wrócili do tego, co lubią najbardziej: do koncertów na żywo w wykonaniu świetnych artystów, z pięknym repertuarem, przedstawionym wspaniałej i gorącej publiczności. Był to już drugi festiwal zrealizowany według założeń programowych Tadeusza Pszonki. Po paru latach improwizacji programowej, Festiwal powoli wraca do swoich źródeł świetności, kiedy był kierowany przez legendarnego Bogusława Kaczyńskiego, jednocześnie umiejętnie jest modyfikowany do obecnych trendów i kierunków w muzyce, jak również do zmieniających się gustów i oczekiwań melomanów i publiczności. Dzięki tej tradycji i otwartości na różnorodność współczesności Festiwal może stać się wzorcowym forum muzycznej kultury polskiej. Miejmy nadzieję, że pandemia nie przeszkodzi, by w przyszłym roku odbyła się jubileuszowa 55. edycja Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju w dniach 6-13 sierpnia 2022 roku! Juliusz Multarzyński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |