opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Turandot 23-205.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

72 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Chopinem wypełnieni

Po pierwszym etapie Wielkiego Konkursu można już pokusić się o pewne wnioski. Banalne jest stwierdzenie, że wszyscy kandydaci dysponują ogromną sprawnością techniczną i niemalże doskonałym opanowaniem obowiązkowego materiału. Sprawdziła się też zasada, że we wstępnych eliminacjach nie musieli brać udziału pianiści, którzy byli już zwycięzcami na innych konkursach z muzyką polską.

 

Konkurs 1

 

Wszyscy, poza jednym (zwycięzcą XI Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego w Darmstadt Piotrem Pawlakiem) przeszli gładko do drugiego etapu. Gorzej, że wszyscy inni uczestnicy grali w pierwszym etapie ten sam repertuar, co w eliminacjach (dwie EtiudyNokturn, większa forma czyli BalladaBarkarolaFantazja). To było poniekąd nudnawe.

 

Konkurs 2

 

Czy rzeczywiście nie można było wybrać innych utworów ze spuścizny Chopina, aby stwierdzić, kto się nie nadaje do II Etapu? Śledzimy jednak z uwagą produkcje dopuszczonych przez jury 45 uczestników reprezentujących 14 krajów, m.in. 9 z Polski, 8 z Japonii, 7 z Chin, 5 z Włoch, a są jeszcze świetni Koreańczycy i Rosjanie. Polacy liczebnie już przeważają (czy to coś znaczy?) i być może któregoś z nich szykuje się na zwycięzcę. Naszym jest nieco„łatwiej”, bo idiom tej muzyki wyssali z mlekiem matki. Ale wiadomo, że liczy się jakość, a nie ilość. W II Etapie trudnym orzechem do zgryzienia są Polonezy. Można je grać elegancko, tanecznie, fantazyjnie, ale można też skrajnie dramatycznie, oddając tragizm muzyki, jak to robił Grigorij Sokołow.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART