opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

70 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Polak, Węgier, dwa bratanki…

Momentami, zwłaszcza w pierwszym Tańcu Zbójnickim można było odnieść wrażenie, że obcuje się z partyturą Ravela czy de Falli, a to ze względu na położenie nacisku na zawarte w niej efekty kolorystyczne. Z dużym zainteresowaniem słuchało się zatem tych nieco odmienionych Harnasiów, przy czym kapelmistrz zadbał o wyważenie proporcji dynamicznych, tak że nawet ustępy tutti nie brzmiały hałaśliwie.

 

Filharmonia Krakowska 64

 

Ponadto nadał całości dramatyczną zwartość za sprawą gry attacca, również bez oddzielania obydwu obrazów. Na Podhale w pełni sprowadziły nas z powrotem ustępy z udziałem chóru, szczególnie w Pieśni siuhajów (kawalerów) przeznaczonej na jego męską część. Po raz kolejny potwierdziła się zarazem coraz lepsza kondycja tego zespołu filharmonicznego, od pewnego czasu z powodzeniem kierowanego przez Piotra Piwko.

 

Filharmonia Krakowska 65

 

W związku z solo tenorowym w interpretacji Tomasza Warmijaka wprowadzony został element inscenizacji, skoro za pierwszym razem wtargnął znienacka na widownię na parterze w kostiumie (białej koszuli) i z rekwizytem (dwururką, z której nawet oddał dwa strzały). Zrazu jego głos wydał mi się nieco anemiczny. Dopiero przy drugim wejściu, z balkonu, odzyskał blask i nośność, mimo że w celach ekspresyjnych odwołał się do artykulacji falsetowej, w jeszcze większym stopniu wykorzystanej w zamykającej pieśni w Epilogu, dzięki czemu zabrzmiał on szczególnie przejmująco niczym lament.

 

Polak, Węgier, dwa bratanki

I do tańca, i do hulanki

O czym każdy marzy

Niechaj Lud mu darzy

                                                                                                     Lesław Czapliński


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART