opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




18 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-62.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

42 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Rocznice na Festiwalu Warszawska Jesień

„Fabularny” sens słuchowiska o Norwidzie poruszał nasze żale, iż miejsce poety w społeczeństwie nie jest silnie ugruntowane (w środowisku francuskojęzycznym w ogóle zerowe), że jego główne hasła w typie „ideał sięgnął bruku”, jeśli są znane, to nierzadko używane przypadkowo i nieświadomie. Warstwa muzyczna utworu potwierdzała stan chaosu i niekompetencji w kwestii twórcy Fortepianu Chopina. Pojawiały się tutaj epizody wykonywane przez Rafała Łuca na akordeonie, Tomasza Januchtę na kontrabasie oraz słowa wypowiadane przez rapera Jeana Besansona. Kompozycja Krzysztofa Knittla była formalnie najbardziej tradycyjnym utworem wokalno-instrumentalnym z dodatkami mówionymi (zdecydowanie rzucającymi się w oczy) i elektronicznym podkładem.

 

Elzbieta Sikora 2

 

Libretto Głosów stanowiły fragmenty „poezji reporterskiej” Jana Polkowskiego, stanowiące unikalne i wstrząsające odbicie grudnia 1970 w świadomości rodzin ofiar. Utwór w typie kantaty nosił zresztą podtytuł: poświęcony robotnikom, studentom i uczniom, którzy zostali zabici podczas protestów na Wybrzeżu w grudniu 1970 roku. Patronem libretta okazał się Instytut Literatury, mający interes w promocji twórczości Jana Polkowskiego. Zespołami – Chór Filharmonii Narodowej, Chain Ensamble, czworo recytatorów – dyrygował Andrzej Bauer. Wreszcie kompozycja Obecność Marka Chołoniewskiego – najpierw wprowadzająca publiczność czekającą na koncert we foyer UMFC, a potem przedzielająca utwory Sikory i Knittla – miała ona charakter „filmu z dźwiękową ilustracją” gdzie jednak główny przekaz (jesteśmy wszak wzrokowcami) stanowiły animacje graficzne wykonane przez samego autora, który zresztą na bieżąco przy generatorach i komputerze sterował całością projekcji. Mieliśmy więc na początku jakby obraz odległej galaktyki, potem jej stopniowe zbliżanie, obroty ukazujące jej trójwymiarową strukturę, potem permutacje wybranych fragmentów owej galaktyki, a może tylko wybranego ciała astralnego, w którym wreszcie pokazuje się mocno zdeformowana komputerowo ludzka twarz (twarz autora) zresztą odwrócona do góry nogami. Sama muzyka pulsująca, bezstylowa, amorficzna jednak była tylko dodatkiem do animacji. Czy okazała się godnym „wypełniaczem”? Te dwie przedzielone Obecnością były jednak o wiele większego kalibru.

                                                                   Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART