GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBosonoga pianistka
Strona 4 z 4
Jej wykonania rzeczywiście charakteryzowała pewność i spora dojrzałość. Nic dziwnego – pianistka brała już udział w Konkursie Chopinowskim w 2010 roku, miała więc sporo czasu, by się z konkursowymi wymogami jurorów w Warszawie dobrze zapoznać i oswoić. Kolejny uczestnik, przybyły z Izraela Eylam Keshet otrzymał przydomek „Śpiewak” i był jeszcze o trzy miesiące starszy od swej doświadczonej poprzedniczki.
Grał lekko, miękko i śpiewnie, wypełniał więc jedną z podstawowych zasad interpretacji muzyki Chopina – fortepian musi śpiewać. Nie brakowało mu sprawności technicznej, ale się nią specjalnie nie popisywał, w odróżnieniu od pianisty kończącego ten dzień przesłuchań, któremu nadałam przydomek „Mocarz”. Wysoki szczupły Rosjanin Konstantin Khachikyan miał wręcz nienaturalnie długie palce, co czyniło z niego urodzonego pianistę.
Nierzadko używał siły, może nawet nadmiernie w partiach forte Nokturnu c-moll, choć to przecież „muzyka nocna”. Natomiast w Mazurkach potrafił pokazać spore wyczucie rytmu, nastroju i nostalgicznego spokoju. Typowy wirtuoz, miał trochę pecha, bo kończył długi dzień przesłuchań i jurorzy w trakcie jego występu zajmowali się pakowaniem swoich notatek, jakby już zwyczajnie mieli dość. Konkurs to również odmiana loterii. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |