GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBosonoga pianistka
Strona 2 z 4
Popołudniowe czwartkowe przesłuchania eliminacyjne 16 lipca zgromadziły siedmioro pianistów, z których każdy był doskonale przygotowany technicznie i pamięciowo, aby wykonać jeden Nokturn, dwa Mazurki, dwie Etiudy oraz większą formę w postaci Ballady, Barkaroli lub Fantazji. Oczywiście wiele utworów wybieranych przez artystów powtarzało się i dawało to dodatkową okazję do porównań. Tak było np. z Barkarolą, Nokturnem c-moll czy Etiudą e-moll, która ma w środkowej części jedną z najpiękniejszych chopinowskich melodii.
Dla ułatwienia percepcji nadawałam każdemu z występujących pianistów odpowiedni przydomek, który jakoś charakteryzował jego osobowość. Pierwsza tego popołudnia zagrała Japonka Yukino Kaihara. Nadałam jej przydomek „Natchniona”, bo każdy z granych utworów był odczytany bardzo muzykalnie, z naturalnym zrozumieniem estetycznego sensu i zawartej w nim dramaturgii.
Przykładem mogła być właśnie owa Etiuda e-moll, gdzie podanie w lewej ręce melodii było po prostu cudowne. Dodatkową cechą pianistki było to, że weszła na estradę sali kameralnej Filharmonii Narodowej bez butów. Być może chciała by jej podróż po partyturach Chopina przypominała spacer po świeżej wiosennej trawie. Po Japonce publiczność znów doznała zaskoczenia, bo następnie dwie pianistki z Korei Południowej miały to same imię i nazwisko. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |