GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDesdemona i Otello Kukowie
Strona 3 z 3
Dyskretne tło dekoracyjne stanowi podświetlany na srebrno i złoto, a zawieszony przed scenicznym horyzontem abstrakcyjny motyw rzeźbiarski. Dwukrotnie na scenicznym horyzoncie pojawia się rozgwieżdżone niebo. Za pierwszym razem towarzyszy duetowi miłosnemu Otella i Desdemony Già nella notte densa s'estingue ogni clamor, zamykającemu pierwszy akt, będąc metaforycznym wyrazem stanu ekstazy ogarniającej parę bohaterów. Za drugim razem w akcie czwartym oznacza po prostu porę akcji, a więc noc.
Obecność orkiestry i dyrygenta pozwala lepiej śledzić czynnik symfoniczny, odgrywający tak istotną rolę w kreowaniu akcji (na przykład skradanie się Otella do śpiącej Desdemony oddane poprzez niespokojne ostinato kontrabasów i altówek). Zarazem prowadzący spektakl Tomasz Tokarczyk unaocznił wykorzystanie w partyturze efektów z poprzednich dzieł kompozytora (w otwierającej burzy dosłuchać się można reminiscencji tej z Rigoletta, motywy z Aidy dają znać o sobie w odniesieniu do blachy oraz kod zamykających akty, a brindisi Jagona Roderigo, beviam! z pierwszego aktu z powinowactwami z równie szekspirowskiego Makbeta). Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |