GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDesdemona i Otello Kukowie
Strona 2 z 3
Desdemona w jej ujęciu pozostaje wystudiowana w najdrobniejszych detalach interpretacyjnych, polegających między innymi na operowaniu zróżnicowanymi planami dynamicznymi, w tym śpiewem mezza voce. Zwrotkowa pieśń „o wierzbie” Piangea cantando nell'erma landa w czwartym akcie, zazwyczaj odczuwana jako czasowo przeciągnięta, w wykonaniu tej artystki bynajmniej nie wydawała się dłużącą, lecz wzruszała za sprawą prostoty ujęcia, zwłaszcza w kontekście wydarzeń, które niebawem mają się rozegrać.
Godnym partnerem pary protagonistów był Leszek Skrla w roli demonicznego Jagona, swymi intrygami doprowadzającego do tragicznej katastrofy. Szczególnie dramatyczny przebieg posiadały w ich wykonaniu duety, w tym zamykający drugi akt Sì, pel ciel marmoreo giuro. Między tą trójką rozgrywa się właściwy dramat. Reszta to komparsi, choć Jarosław Bielecki niewątpliwie wyróżnił się w roli Kasja. Mamy do czynienia z wykonaniem na wpół scenicznym, a więc z orkiestrą i chórem usytuowanymi w głębi sceny oraz postaciami na jej przedzie, błądzącymi na podobieństwo lunatyków i od czasu do czasu podchodzącymi do manekinów z ich kostiumami okalającymi proscenium, ale do śpiewu stającymi za pulpitami i z nutami w rękach. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |