GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKażdy ma swoje jądro
Strona 1 z 2
Premiera adaptacji powieści (opowiadania) Josepha Conrada Jądro ciemności na deskach Teatru Powszechnego jest oryginalnym ćwiczeniem aktorsko-scenicznym. Zaczyna się i kończy dosyć swobodnymi etiudami aktorskimi dwojga sympatycznych wykonawców, którzy tylko wykorzystują okazję, że pozwolono im mówić o sobie. Oczywiście mówią jak tylko można najlepiej.
Prezentują swoje walory głosowe tzn. krzyczą w podnieceniu, ale pokazują też, że umieją szeptać, podają swoje nazwiska, aby widzowie je zapamiętali – Oksana Czerkaszyna przybyła z Ukrainy (nowy nabytek Teatru Powszechnego w Warszawie) oraz Michał Czachor, uważający się za aktora dojrzałego, ale wciąż zabiegającego o opinie krytyków, którzy jego zdaniem powinni napisać „zajebiste recenzje".
Ta para na początku prezentuje nagrany w jakichś dziwnych dekoracjach (pochodzą one z innego spektaklu TP Strach zżerać duszę Agnieszki Jakimiak) krótki filmik niemy, do którego na bieżąco podkładają głos. Jest to jakby rekonstrukcja rozmowy bohatera opowieści Marlowa z narzeczoną niejakiego Kurtza, którego ten że Marlow odwiedził swego czasu w Afryce. Sposób relacjonowania owej rozmowy, w istocie zatrącającej o tragizm, jest zaprezentowany komicznie. Marlow utrzymuje, że ostatnim słowem Kurtza wypowiedzianym przed śmiercią było imię narzeczonej, gdy tymczasem brzmiało ono zgoła inaczej. Następnie aktorzy przechodzą do swoich spraw zawodowych. Oksana opisuje sytuacje zza kulis teatru, które rozgrywają się w okolicach gabinetu dyrektora Teatru Powszechnego Pawła Łysaka, będącego jednocześnie reżyserem całego spektaklu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |