GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPowrót po sukces
Strona 3 z 3
Arnold Rutkowski w tytułowej partii znalazł materiał idealny dla swych warunków wokalnych, albowiem wykorzystuje on głównie średnicę z rzadkim wznoszeniem się do wysokiego rejestru. Jego głos bez trudu przebijał się przez gęstą fakturę orkiestrową tego dzieła, a zatem wydaje się, że przed tym artystą staje otworem właśnie niemiecki repertuar.
Jako dodana przez librecistę Matka wystąpiła Agnieszka Rehlis, której mezzosopran o ciemnym zabarwieniu przydawał wiarygodności i ciepła tej postaci, która odgrywa przełomową rolę w tym dramacie muzycznym nawiązującym do biblijnej przypowieści z Ewangelii św. Łukasza. Jedynie w przypadku partii Ojca przydałby się bas o większym ciężarze gatunkowym pod względem rozpiętości i nośności, choć śpiew Łukasza Koniecznego odznaczał się dużą kulturą i wrażliwością brzmieniową. Nad właściwym przebiegiem całości czuwał z pełnym wyczuciem monumentalnej formy Piotr Sułkowski, który posiada już duże doświadczenie w zakresie wykonawstwa muzyki oratoryjnej. Cieszyć może, że nie jest to wydarzenie jednorazowe, ponieważ oprócz powtórzenia za tydzień w Olsztynie, dokonano w tym składzie nagrania kompozycji Nowowiejskiego. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |