opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

80 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Jaskółka” Pucciniego w Operze Śląskiej w Bytomiu

 

Doskonale współpracował ze śpiewakami, w pełni panował nad orkiestrą, a z muzyki wydobył cały jej czar, z wyczuciem uwypuklając kluczowe frazy, co wręcz unosiło słuchacza w niebiańskie sfery twórczej wyobrażni Pucciniego. Nie chcę się bawić w proroka, więc nie będę wróżyć, ale predyspozycje do światowej kariery wyczuwam. Obdarzony głosem tenorowym o ciekawej, łatwo rozpoznawalnej barwie: ciemnej i zarazem pełnej blasku, Andrzej Lampert, był idealnym wyborem do partii młodego poety Ruggera, bo i wygląda świetnie.

 

La rondine 3

 

Nieco mnie jednak wokalnie rozczarował. Jego głos, który pamiętam z cudownych interpretacji Nemorina i Romea, wydawał się zmęczony. A partię Ruggera wzbogacono (to słuszna decyzja dyrektora lub kierownika muzycznego) o pieśń Pucciniego „Parigi! e la citta dei desideri”, dzięki czemu bohater ma do zaśpiewania prawdziwy muzyczny przebój w I akcie, w którym Puccini o dziwo nie przewidział dla niego żadnej arii.

 

La rondine 4

 

 

Pierwszy na ten pomysł wpadł Antonio Pappano w słynnym nagraniu „La rondine” z 1996 roku z Roberto Alagna i Angelą Gheorghiu. Z pozostałych, dość licznych solistów, wszystkich na dobrym poziomie, wyróżniała się Ewelina Szybilska o głosie typowej subretki w roli nomen omen subretki, czyli pokojówki, bardzo urokliwa scenicznie. Inscenizacja jest uwspółcześniona, ale bez przesady. Reżyseria sprawna (Bruno Berger-Gorski), scenografia prosta, o wyrazistej symbolice, trafnie określająca miejsca akcji: salon Magdy, wesoły i tłumnie uczęszczany lokal w centrum Paryża, domek na Lazurowym Wybrzeżu (Helge Ullmann), kostiumy stylowe, sugerujące lata 20-teXX wieku (Francoise Raybaud). Chór i orkiestra na wysokim poziomie. Czegóż chcieć więcej? Spektakl wart podróży.

                                                                               Piotr Nędzyński 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART