GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościNarko-story
Strona 2 z 2
Dwie role wziął na siebie Maciej Kozakoszczak, ale jego przejście od postaci pielęgniarza do ojca chorej, są miniaturami aktorskimi w porównaniu z poprzednio opisaną. Resztę narkomańskiej gromady stanowią dosyć pospolite typy znane z dziesiątków filmów czy spektakli o ludziach, którzy przeszli piekło uzależnienia, ale wydaje się im, że sobie dobrze radzą w życiu.
Cała otoczka fabularna spektaklu obraca się wokół problemu narkomanii, której usiłuje się nadać głębsze podłoże psychologiczno-behawioralne, więc w opisie przedstawienia mówi się o „wrażliwości, o rozpaczliwym poszukiwaniu sensu istnienia, o rozczarowaniu samym sobą, o kłamstwie i prawdzie”. Oczywiście osoba uzależniona znajdzie setki usprawiedliwień na nieprzystosowanie do wymogów „normalnego życia", co nierzadko kończy się tragicznie.
Powody takiego stanu, gdy dobrze poszukać, mogą się jednak okazać całkiem banalne. Spektakl wyreżyserowany przez Annę Wieczur-Bluszcz jednak nie tonie w mętnych monologach pseudofilozoficznych, trzyma się raczej ziemi i realiów. Realizacja sceniczna doskonale wykorzystuje skromne możliwości kameralnej sceny zaprojektowanej przez autorkę scenografii i kostiumów Martę Śniosek-Masacz, a przejścia do poszczególnych etapów terapii odbywają się przy rockowym łomocie i migających niebieskich światłach stroboskopowych – to taka namiastka odczuć osoby leczonej. Na szczęście nie ma tu rozprzestrzeniających się w naszym teatrze jak wirus SARS-CoV-2 projekcji wideo. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |