opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Manru 669-108.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

94 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Jak Amor z Dianą

 

Anna Radziejewska w niezawodny sposób podchwyciła tę konwencję pięknie windując swój głos do góry i znów go aksamitnie opuszczając w niskie tony altowe. W dialogu obu śpiewaczek wyczuwało się nie tylko wielką swobodę, ale i radość, jaką dobrze wykonana muzyka daje samym artystkom. Polska Opera Królewska firmująca to wydarzenie artystyczne zamieściła w formie plakatu obraz Pompeo Batoniego pochodzący z Metropolitan Museum of Art przedstawiający Dianę i Kupidyna w scenie opisywanej także słowami kantaty.

 

Amor 2

 

Bogini łowów najwyraźniej wyrywa z rąk Amora jego łuk, chroniąc siebie i podlegające jej Nimfy przed strzałami miłości, ale koniec tej historii jest już przesądzony, czego obraz jeszcze nie sugeruje. Ciekawe, że rok powstania kantaty Hassego 1761 jest tożsamy z rokiem powstania obrazu Batoniego. Temat musiał więc w tym okresie (a pewnie również wcześniej i później) bardzo zaprzątać wyobraźnię artystów wszelkich specjalności. 

 

Amor 3

 

Koncert wykonywany przez nasze czołowe artystki z towarzyszeniem Zespołu Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej Capella Regia Polona, którym zza wspaniale zdobionego intarsjami klawesynu dyrygowała Lilianna Stawarz, był pouczającym przykładem, że muzykę Baroku można wykonywać z wielkim zaangażowaniem, wdziękiem i werwą, że głosy nie muszą się chwiać na nieokreślonej wysokości i balansować pomiędzy różnymi sposobami emisji. Najwyraźniejszy to dowód, że sztuka Baroku nie jest martwa, odgrzebywana w zakurzonych archiwach i wyimaginowana przez licznych jej komentatorów muzyki dobrze poinformowanej, ale stanowi dowód autentycznego talentu, dźwiękowej i literackiej fantazji artystów tej epoki. 

                                                                       Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART