GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKazimierz Kord in memoriam – Dyrygentowi i reżyserowi operowemu
Strona 6 z 7
Tu dał się poznać jako wytrawny odtwórca muzyki współczesnej, wykonując Złożenie do grobu, pierwszą część nieukończonej jeszcze Jutrzni Krzysztofa Pendereckiego (całość poprowadzi już z zespołami Filharmonii Narodowej). Tego okresu dotyczą też zapisane w Dzienniku wspomnienia Stefana Kisielewskiego o twórczej współpracy z artystą przy nagrywaniu jego kompozycji. Uwieńczeniem kariery stała się dwudziestopięcioletnia dyrekcja Filharmonii Narodowej w Warszawie.
Wyróżnił się tu jako wykonawca wielkich form wokalno-instrumentalnych, rejestrowanych następnie na płytach. Zainicjował je Haendlowski Mesjasz, po którym nastąpił Judasz Machabeusz tego kompozytora. A także Orfeusz i Eurydyka Christopha Willibalda Glucka z Andrzejem Hiolskim w głównej partii męskiej, Potępienie Fausta Hectora Berlioza z Nicolaem Geddą, Krystyną Szostek-Radkową i Leonardem Andrzejem Mrozem, wreszcie Requiem Giuseppe Verdiego z całą plejadą gwiazd ówczesnej wokalistyki polskiej: Teresą Żylis-Garą, Krystyną Szostek-Radkową, Wiesławem Ochmanem i Leonardem Andrzejem Mrozem. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |