GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTriumf Jahwe i Wycichowskiej
Strona 4 z 4
Tańczą też kierownik baletu Opery Bałtyckiej Wojciech Warszawski (dawniej solista baletu Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie) [klasa! tak podnosić tancerki to trzeba umieć!] i jego zastępczyni Izabela Sokołowska-Boulton”. Na „liście płac” jest jeszcze Dziewczyna ofiarna czyli Ewelina Adamczyk, zaliczona do grupy Koryfejów. Wspomniani w recenzji Goście mają na plecach wypisane jakby kolejne kryptonimy pokoleń tancerzy, zakodowane w stylu programów komputerowych 1.0, 2.0, 3.0, 4.0 itd.
Koordynatorem scenicznym, a zatem magiem, szamanem i guru jest posągowo ucharakteryzowany kierownik baletu Wojciech Warszawski. Ale to wszystko nie oddaje jeszcze w pełni pomysłu choreograficznego, niezwykłej precyzji ustawień i ruchów tańczących postaci, adekwatności każdej zmiany położenia do muzycznych figuracji w orkiestrze.
Ewa Wycichowska emanuje wyobraźnią przestrzenną, bo jej spektakl doskonale się ogląda np. z lotu ptaka, ale też z poziomu widowni. Tancerze swoimi rękami i nogami tworzą interesujące kompozycje graficzne, są ruchomymi instalacjami, jakich nie powstydził by się artysta plastyk, a przy tym nie pozostają bierni na szybko zmieniające się fale dźwiękowe i rytmiczne wybijanie przez orkiestrę, w której znaczącą rolę mają instrumenty perkusyjne. Jestem przekonana, że gdyby wspomnianą scenografię obejrzeli widzowie podczas paryskiej prapremiery w 1913 roku, to skandal, a zarazem sukces byłby jeszcze większy. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |