GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościZ ręką na pulsie nowej muzyki – IX Festiwal Prawykonań
Strona 5 z 5
Ale tylko pozornie, bo utwór nie tylko odznacza się znaczną urodą dźwiękową, ale jest jednak wewnętrznie zróżnicowany, a jego budowa opiera się na schemacie aba, albowiem wspomniana sekwencja ustępuje w końcu spokojnemu, statycznemu odcinkowi z jednorazową interwencją blachy, z którego na powrót wyłaniają się wspomniane pasaże, by na powrót zapanować nad całością i z których, mogłoby się wydawać, nie ma wyjścia. A więc znowu poniekąd jak u Sikorskiego.
Przy zapełnionej widowni rodzajem zakończenia mogłyby być rozlegające się oklaski zniecierpliwienia, choć grzeczną polską publiczność raczej trudno podejrzewać o taką in(ter)wencję. Jak w piętek, koncert poprowadził Franck Ollu. Za rodzaj aberracji uznać można, że polscy twórcy na polskim festiwalu, organizowanym z publicznych środków, opatrują swoje utwory prawie wyłącznie obcymi tytułami (najczęściej angielskimi). Także wyświetlany komentarz Marty Śniadej wyłącznie był w tym języku. Artur Zagajewski w komentarzu poprzedzającym wykonanie jego utworu mówi o polskich kompleksach. I jakby na potwierdzenie tego opatruje swoją kompozycję właśnie niemieckim tytułem. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |