opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




21 styczeń 2021       


Wydarzenia

  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

33 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Kwestia dziecka w Gabinecie

„Dla mnie współczesne macierzyństwo to doświadczenie ekstremalne. Intensywne. To szalona jazda – balansowanie między największą czułością i załamaniem nerwowym. To dotykanie własnych granic, zderzanie się z nimi. To sytuacja sama w sobie wywołująca wewnętrzne skonfliktowanie. Chcę przyjrzeć się współczesnej kobiecie, nie po to, żeby pośmiać się z przysłowiowej „kury domowej”, – ale, aby pokazać, że za fasadą „kury” kryje się głęboko egzystencjalne doświadczenie osobiste – bezradności, samotności, niezaspokojonych potrzeb”. Tak napisała o swoim spektaklu Natalia Fijewska-Zdanowska – reżyserka i scenarzystka nagranego na youtube przedstawienia Gabinet. Wszystko dzieje się na pograniczu śmiechu i dramatu psychologicznego.

 

Gabinetj

 

Paulina Holtz, aktorka grająca matkę, kreuje postać dynamiczną i pełną sprzeczności. Ważnym elementem przedstawienia są wstawki wspomnieniowe – i właściwie wszystkie wiążą się z dziećmi: jest migawka przed porodem; druga bardziej dramatyczna pokazuje próbę dostania się do łazienki, w które zamknął się obrażony starszy syn; kolejna odbywająca się w środku nocy, gdy matka kołysze płaczące dziecko do snu. Z dalszego przebiegu sztuki dowiadujemy się, że bohaterka spektaklu ma dwoje dzieci – dwóch chłopców. Dwie uzupełniające scenki to rozmowa z matką (teściową?), która potrafiła wywabić czekoladą zbuntowanego chłopca z łazienki i scenka rozmowy z mężem o seksie małżeńskim – co pośrednio też wiąże się z dzieckiem. Partner Pauliny Holtz – Rafał Kosecki jest tylko katalizatorem reakcji głównej bohaterki spektaklu. Jego przeżycia nikną w potoku wynurzeń kobiety, zresztą On nie ma dzieci, tylko psa. Mało tego – dzieci mieć nie może, co jest coraz częstszą ułomnością rodzaju męskiego. Żona od niego odeszła, by zajść w ciążę z innym. Będzie więc kolejne dziecko i sprawa zacznie się od początku. A więc spektakl zdecydowanie feministyczny, obracający się wokół macierzyństwa i życia kobiety, w którym mężczyzna rezerwuje sobie rolę specjalnie chronioną. Takiej myśli powinny służyć wszystkie inne elementy przedstawienia. I służą, przynajmniej oprawa muzyczna, którą zamyka melodia popularnej piosenki dziecięcej wykorzystana przez Mozarta. To najwyższy wyróżnik przesłania, choć wesoła piosenka gryzie się z nieco traumatycznym tonem narracji wokół głównego tematu. Spektakl zabiera głos w sprawach, o których nierzadko decydują w naszym kraju mężczyźni zajmując wygodne dla siebie miejsce.

                                                                     Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART