opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




1 maj 2024       


Wydarzenia

  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Papiez 131-123.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

31 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Czego nas uczy Bair?

Uczestnicy spektaklu mają dzięki nim dwie niezależne narracje, Arun sfilmował swoje spotkanie z szamanem, Monika o nim tylko opowiada, ale dodatkowo naśladuje gardłowy rytualny śpiew, przygrywa sobie na buriackim bębnie oraz drumli. Przy okazji wykonuje też popularną rosyjską czastuszkę, bo w końcu, aby do Buriatii dojechać trzeba wsiąść do pociągu, który przecina Rosję wzdłuż w wielodniowym rejsie na torach. Arun nie śpiewa, ale gra prostą melodię na małych cymbałkach, która powtarza się w opracowaniu dźwiękowym Michała Lamży.

 

Szaman 2

 

W ogóle muzyka i śpiew są bardzo mocną częścią przedstawienia Szaman w Teatrze WARSawy. A jeszcze ważniejsza jest pomysłowa, fantastyczna i wręcz magiczna scenografia przestawiająca jakby szkielet wielkiego namiotu czy buriackiej jurty, która służy wykonawcom do wykonywania różnych ewolucji. Owa ruchoma, elastyczna konstrukcja wymyślona przez Marię Bartosiak, do tego bardzo finezyjnie oświetlana dzięki wstawiennictwu Artura Wytrykusa, może służyć do wywołania uczucia kołysania wagonu Kolei Transsyberyjskiej, ale świetnie też imituje egzotyczny stepowy krajobraz czy właśnie siedlisko ludzkie, w którym szaman odprawia swoje rytuały.

 

Szaman 3

 

Co wynika ze spotkania w teatrze, prócz poznania przygody z elementami etnograficznymi i obyczajowymi? Przedstawienie przenosi w naszą realność szereg mądrości Dalekiego Wschodu zaczerpniętych po części z buddyzmu, ale przesyconych lokalnym kolorytem. A tutaj ważne jest nie tyle zagłębianie się w swoich codziennych kłopotach, ale spojrzenie w przeszłość, lepsze poznanie własnej rodziny, przodków, rodziców, dziadków, pradziadków i długiej rodowej tradycji. Wiedza o własnych korzeniach może pomóc w rozwiązywaniu rozmaitych spraw doczesnych i tego uczy swoich gości buriacki szaman Bair.

                                                                    Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART