GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościStereo i w kolorze
Strona 3 z 3
W krótkiej notce tłumaczy, że Chopin kojarzy mu się z błękitem, a Bach to dla niego diament, a więc kolor czarny. Co prawda w reprodukcji na papierze plakatowym ani ten błękit nie jest niebiański, ani czerń nie jest diamentowa, ale tu już można winić niedostatki techniki druku. Niech więc ta wystawa będzie głośnym wołaniem o powszechność muzycznej edukacji, o przywrócenia szacunku dla takich instytucji, gdzie promuje się klasykę, gdzie wykonuje się dzieła najwybitniejsze, najwyższe wzloty ludzkiego talentu.
Niestety w naszym otoczeniu obserwujemy od lat proces odwrotny. W sklepach z nagraniami płytowymi w zasadzie znikły już działy klasyki, które zawsze były minimalne w porównaniu z całymi tabunami krążków różnych „wyjców” i „łomotu”. Na koncerty przychodzi starzejąca się garstka melomanów muzycznych i krytyków, którzy już w zasadzie nie piszą pouczających recenzji, które kształtują gust, bo muszą raczej zadowolić czytelników i odbiorców jakimiś ciekawostkami.
Nawet program radiowej dwójki, ostatniej ostoi przyzwoitości w muzyce, coraz obficiej jest inkrustowany produktami spoza klasyki. W tej sytuacji idea znanego dyrygenta i menedżera muzycznego Jana Tomasza Adamusa, szefa Capelli Cracoviensis, aby każdy kulturalny człowiek znał jak katechizm przynajmniej dziewięć Symfonii Beethovena, jest typowym rzucaniem grochu o ścianę. Byle nie o ścianę naszych wspaniałych filharmonii. Joanna Tumiłowicz
Na zdjęciach: opracowania graficzne i winiety autorstwa Lecha Rowińskiego w programach koncertowych Filharmonii Narodowej |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |