GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWspólnota narodowa z Mozartem w antraktach
Strona 4 z 4
Dobrzy wykonawcy ról, takich jak przewodnicząca i jej mąż – Agnieszka Więdłocha i Piotr Ligęza – mogą pokazać talent w całym diapazonie dramatycznego uniesienia, od cichego piano do histerycznego 3x forte. Niezawodnie postać urodzonej formalistki, która okazuje się też konformistką, kreuje Izabela Dąbrowska. Pozostali aktorzy z dosyć licznej obsady mają też okazję do pokazania swoich umiejętności.
Tylko jedno czy dwa słowa i to bardzo cicho wypowiada tytułowany profesorem Stanisław Brejdygant, ale odbija sobie tę prawie niemą rolę długim listem otwartym wysłanym w dniu premiery do prezydenckiej córki Kingi Dudy. Warto jeszcze kilka słów powiedzieć o muzyce Wolfganga Amadeusza Mozarta, która towarzyszy spektaklowi na całej jego półtoragodzinnej rozciągłości. Kilka zdecydowanych akordów orkiestry zaczerpniętych z Uwertury do opery Cosi fan tutte rozdziela poszczególne sceny toczącego się zapewne przez wiele godzin zebrania.
Muzyka nie musi wnosić żadnego semantycznego komunikatu, nie ma więc konkretnego związku między frywolną komedią Mozarta a komedią społeczną czeskiego autora – no, może poza tym, że niektóre premiery oper Mozarta odbywały się w Pradze. Na zakończenie spektaklu słyszymy jeszcze kilka taktów lirycznej Mozartowskiej arii sopranowej co może zwiastować rozładowanie emocji – bo zebranie się skończyło, na sali zapanowała cisza. Ostatni aktor schodzi ze sceny. A my? Udajemy się do domów z wcale nie wesołymi przemyśleniami. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |