GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościŚpiewanie mają w genach (3)
Strona 12 z 12
Rok wcześniej – 13 maja 1988, pojawiła się w La Scali Barbara, jako Militrissa w Bajce o carze Sałtanie Rimskiego-Korsakowa. Teatr w operowy w Brukseli stał się z czasem dla obu pań bazą wypadową dla występów w innych europejskich – i nie tylko – teatrach. Barbarę Mądrą oklaskiwano w Paryżu, Tuluzie, Mediolanie, Antwerpii, Genewie, Zurychu, Bazylei, Wiedniu, Waszyngtonie Monte Carlo, Buenos Aires. Miała w repertuarze ponad trzydzieści partii sopranowych w dziełach Mozarta, Pucciniego i Verdiego. Od 2003 roku prowadzi zajęcia ze studentami w swojej macierzystej uczelni.
Niemal w tym samym czasie Elżbieta Ardam zdobywała uznanie na scenach niemieckich i austriackich, Frankfurt n. Menem, Hamburg, Berlin, Monachium, Salzburg oraz belgijskich, włoskich i holenderskich. Obszerny repertuar artystki zbudowany jest z dzieł operowej klasyki ale też Ryszarda Straussa, Ryszarda Wagnera. W październiku 2003 roku wystąpiła gościnnie w Operze Wrocławskiej, zaśpiewała partię Erdy w Złocie Renu Wagnera wystawionym we wrocławskiej Hali Stulecia. Pozostając przy występach Elżbiety Ardam na polskich scenach wypada wspomnieć Helenę w Mefistofelesie Boito wystawionym w 1984 roku w Teatrze Wielkim w Łodzi.
Adam Czopek
Kolejne śpiewające rodziny zostaną zaprezentowane za tydzień
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |