GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościŚpiewanie mają w genach (3)
Strona 11 z 12
Wcale nie tak rzadko zdarzają się przypadki, że śpiewakami zostaje rodzeństwo, w tym przypadku najczęściej bracia, rzadziej siostry. Historia opery zna niemało takich sytuacji. Jak choćby pochodzące z Kościana siostry Barbara Mądra (sopran) i Elżbieta Ardam (alt). Obie są absolwentkami Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie prof. Antoniny Kaweckiej oraz laureatkami kilku renomowanych międzynarodowych konkursów wokalnych. Również obie debiutowały na tej samej scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Barbara partią Roksany w Królu Rogerze Szymanowskiego, wcześniej śpiewała rolę Mimi w Cyganerii Pucciniego w studenckim przedstawieniu.
Elżbieta rozpoczęła od Santuzzy w Rycerskości wieśniaczej Mascagniego. Obie przez kilka pierwszych lat były związane z poznańską sceną operową, skąd wypłynęły na międzynarodowe wody. Również obie rozpoczęły zdobywanie świata od Theatre Royal de la Monnaie w Brukseli, gdzie jako pierwsza pojawiła się Barbara – debiutowała w 1982 roku jako Vitellia, w La Clemenza di Tito Mozarta. Po pięciu latach 18 kwietnia 1987 roku pojawiła się Elżbieta (jej nazwisko jest anagramem Mądra) rozpoczynając od partii Flory w Traviacie Verdiego. Wiele uznania przyniosła jej kreacja Orfeusza w Orfeuszu i Eurydyce Glucka, tą samą partią w czerwcu 1989 roku debiutowała w mediolańskiej La Scali. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |