GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościŚpiewanie mają w genach (1)
Strona 5 z 12
Kariera Reszków stała się początkiem historii dla wielu pokoleń polskich śpiewaków. Jeszcze w okresie działania rodzeństwa Reszków rozpoczął karierę baryton Witold Aleksandrowicz, który debiutował jako hrabia di Luna w Trubadurze w 1875 roku w Warszawskich Teatrach Rządowych (tak określano m.in. Teatr Wielki w Warszawie). Później podziwiano go też we Lwowie, Krakowie, Pradze. Na włoskich i francuskich scenach występował jako Alessandrin. Witold był ojcem dwóch Marii śpiewaczek (były siostrami przyrodnimi) zarazem ich pierwszym nauczycielem. Pierwsza z nich urodziła się w 1870, druga w 1894 roku.
Maria młodsza typowy sopran lirico-spinto, związała swoje artystyczne losy z paryskimi scenami. Występowała w Palais Granier i Opera Comique, gdzie oklaskiwano ją jako Ofelię w Hamlecie Thomasa, tytułową Thais w operze Masseneta i Toscę w operze Pucciniego oraz Małgorzatę w Fauście. Starsza również sopran typu lirico-spinto występowała z dala od Paryża. Wędrowała po świecie (Turyn, Wenecja, Bergamo, San Paulo, Nicea, Aleksandria) odnosząc sukcesy jako Małgorzata w Hugonotach Meyerbeera, Rozyna w Cyruliku sewilskim Rossiniego, Gilda w Rigoletcie oraz Elwira w Purytanach Belliniego. Aleksandrowicz Maria – starsza wystąpiła w Warszawie w partii Violetty w Traviacie, w 1911 roku. Był to jej jedyny występ w Polsce. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |