opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




18 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Papiez 131-192.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

34 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Don Juan” Roberta Bondary w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Premiera 21 lutego 2020 roku

Wracając do spektaklu, powody są takie: Po pierwsze: Robert Bondara, choreograf i reżyser, sięgnął po jeden z najważniejszych tematów (mitów) europejskiej kultury. Śmiałość! I odwaga! Wielu było przed nim. Mozart etc. Po drugie: muzyka. Nie jakieś brzędolenie jak w większości współczesnych produkcji tzw. teatru tańca, lecz Bach, Gluck, Marcello i Schnittke. Po trzecie: nadzwyczajny talent tworzenia własnej wizji choreograficznej łączącej (tak to odebrałem) styl klasyczny i współczesny.

 

Don Juan 2

 

Do tego fenomenalna scenografia utrzymana w barwach czerni, bieli i szarości (brawa dla Julii Skrzyneckiej) współtworząca klimat. I last but not least: tancerze. Soliści i zespół na najwyższym poziomie profesjonalnym, a do tego świetni aktorsko. I jeszcze więcej, ale nie będę wymieniać wszystkiego, bo przedstawienie trzeba po prostu zobaczyć. Pozwolę sobie na wspomnienie. 

 

Don Juan 3

 

Przed laty zapytałem Ewę Wycichowską, legendarną już dzisiaj tancerkę, choreografkę i dyrektorkę Polskiego Teatru Tańca, dlaczego młodzi choreografowie, którym dawała szansę zaistnienia, posługują się tak marną muzyką, a tytuły ich dzieł nic konkretnego nie mówią: jakieś „plus=minus”, „0 nieskończoności”, „Trans-coś-tam”. Tytuły zmyśliłem, bo prawdziwych nie pamiętam, ale były mniej więcej właśnie takie. Czyli naprawdę ich spektakle były o niczym. Niczego nie opowiadały. A dzisiaj to chyba już wie każdy: opowieść jest podstawą. Jeśli jej nie ma, to pozostają ćwiczenia choreograficzne albo zgoła gimnastyczne. Odpowiedź Ewy Wycichowskiej: boją się. Boją się wielkich tematów i wielkiej muzyki. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART