GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKłamstwo i gwałt w jednym stały domu
Strona 2 z 2
Ale istnieją też punkty zbieżne, choćby popisowa, wręcz wirtuozowska gra aktorów, po drugie nawiązanie do kwestii LBGT, jakże dziś popularnej i odmienianej przez wszystkie przypadki (cokolwiek byśmy nie powiedzieli, ale kilkakrotne użycie przez bohaterów słowa „pedał” nie brzmi pojednawczo), po trzecie poruszenie jakże ważnej kwestii stosunku ojca do życia intymnego dorosłych albo dorastających córek, po czwarte obracanie się scenicznej intrygi wokół przemożnej roli seksu w życiu człowieka.
A po piąte przez dziesiąte… gdy się spojrzy z pewnej perspektywy na oba przedstawienia to widać, że niezależnie od konwencji teatralnej, poruszają one najważniejsze dla nas kwestie np. egoizmu, szacunku dla drugiego człowieka, kruchości rodzinnego szczęścia, zdolności do poświęcenia dla kogoś innego, uczciwości, prawdomówności, wreszcie miłości, która niejedno ma imię. Wymieńmy więc aktorów obu spektakli. W Dobrze się kłamie występują: Olga Bołądź, Katarzyna Kwiatkowska, Anita Sokołowska, Szymon Bobrowski, Marcin Perchuć, Bartek Topa lub Przemysław Sadowski, Wojciech Zieliński. W Blisko oglądamy: Mariannę Kowalewską i Janusza Łagodzińskiego. Właśnie Mariannie, grającej rolę Kaśki, przydzielono kluczową dla etycznej wymowy sekwencję słowną „W świecie jest tyle zła, że nie należy się dokładać z własnym złem, aby było jeszcze gorzej”. I te słowa niech posłużą, jako motto dla widzów oglądających oba warszawskie przedstawienia. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |