GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Idomeneo” z MET, czyli pod znakiem muzykalności
Strona 6 z 6
Zarazem jednak, nawet tak skonwencjonalizowany gatunek jak opera, posiada granice w tym względzie i współcześnie na potrzeby spektakli teatralnych prosiłoby się obsadzać w tych partiach tak licznych już kontratenorów w celu uwiarygodnienia scenicznego wizerunku postaci, wykonywanej pierwotnie przez kastrata, a więc mężczyznę. Neptunowi swego głębokiego basa użyczył Eric Owens, będący równocześnie gospodarzem transmisji tego wieczora do kin na świecie (obejrzane 25 marca w krakowskim kinie „Kijów”, należącym do sieci Apollo Film).
Galerię personae dramatis uzupełniali Alan Opie jako Arbace, którego partia ogranicza się wszakże do jednej arii oraz rozbudowanego accompagnata, oraz Noah Boetge w roli Arcykapłana, zwłaszcza postaciowo przydającego mu znacznej grozy. Jean-Pierre Ponnelle rozegrał akcję w dekoracjach swobodnie nawiązujących do antyku (od czasu do czasu pojawiająca się w głębi gigantyczna maska Neptuna), natomiast kostiumy należą do epoki powstania opery, a więc współczesnej Mozartowi (poza tunikami wyrzuconych na brzeg Idomenea i jego towarzyszy w pierwszym akcie).
Oprócz wspomnianego kostiumu Elektry, uwagę zwracał strój tytułowego bohatera w trzecim akcie, utrzymany w fioletowej tonacji, podobnie jak pozostałych dostojników, tworząc w sumie wyszukaną kolorystycznie kompozycję. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |