opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 styczeń 2022       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-19.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Papiez 131-123.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

27 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„La forza del destino” („Moc przeznaczenia”) Verdiego w Operze Śląskiej

Istnieje tylko 12 studyjnych nagrań „Mocy przeznaczenia” (nie liczę DVD z rozmaitych, często przeciętnych albo irytujących z powodu nieokiełznanej pomysłowości reżyserów, spektakli), oraz prawie 30 dźwiękowych nagrań z przedstawień i koncertów radiowych (głównie RAI, czyli Radia Włoskiego). Mam wszystkie.

Moc przeznaczenia 10

Trzeba jasno powiedzieć, że do właściwego obsadzenia pięciu głównych partii w „Mocy przeznaczenia” potrzeba po prostu pięciorga najlepszych śpiewaków na świecie i w całej historii wykonań zdarzyło się to tylko parę razy. Ideał Leonory to: Renata Tebaldi, Leontyne Price i Martina Arroyo. Bliskie doskonałości były: Zinka Milanov, Antonietta Stella, Anita Cerquetti, Montserrat Caballe i Mirella Freni. Maria Callas w nagraniu z 1954 roku, a więc u szczytu formy wokalnej, miała problemy z powtarzającym się w tej partii często dwukreślnym „h”, czyli „si naturale”, bardzo niewygodnym dla wielu sopranów, u niej nadmiernie rozwibrowanym.

Moc przeznaczenia 11

To, co w bytomskim spektaklu pokazała Ewa Biegas, budzi najwyższy szacunek, a nawet podziw. W istocie ta świetna śpiewaczka nie ma głosu na Leonorę. To partia dla Niej o numer za duża, bo nie dysponuje sopranem lirico spinto, czyli liryczno-dramatycznym z akcentem na dramatyzm. Brzmiała cudownie i wzruszająco we wszystkich fragmentach lirycznych (np. „La vergine degli angeli”, „Pace. pace mio Dio”), ale w górze skali zamiast rozkwitać jej głos ścieśniał się i stawał się ostry.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART