GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystkie kochanki pisarza
Strona 1 z 2
Najnowsza premiera Teatru Żydowskiego przynosi uczucie niedosytu, głównie z powodu reżyserii Karoliny Kirsz. Przedstawienie Szosza oparte na wątkach powieści Izaaka Singera miało szansę być spektaklem poetyckim ale i wstrząsającym, bo traktuje o nastrojach sprzed zagłady, która wisi w powietrzu. Bohaterowie pragną „zanurzyć się na chwilę w rozkoszy, nim nie znikną na wieki” – tak napisano w programie.
Rzecz w tym, że owa rozkosz pokazywana jest w sposób mało elegancki i zbyt dosłowny. Z jednej strony kochanki pisarza Arona Greidingera, który błąka się po starej Warszawie, są dosyć zróżnicowane charakterologicznie, jest ideowa komunistka, jest niezrealizowana aktorka, mamy ciepłą pokojówkę i panią z dużymi pretensjami.
Z drugiej strony wybór, jakiego dokonuje dosyć bezbarwny playboy (Piotr Sierecki) wygląda kontrowersyjnie. Albo miała to być towarzyska prowokacja, albo próba ucieczki w dzieciństwo bohatera. Rozumiemy, że owa decyzja była mottem całego dramatu i nie należało jej do końca rozszyfrowywać, jednak przez większość przedstawienia obserwujemy dosyć sztucznie ukazane zmagania pisarza z kochankami. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |