GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości37. Festival d’Ambronay (czwarty weekend)
Strona 6 z 10
Zupełnie odmienną atmosferę emocjonalną zaprezentowali w madrygale Si ch’io vorrei morire, któremu namiętne dysonanse w crescendo i diminuendo, zakończone wymownymi westchnieniami, nadały wręcz erotyczne zabarwienie. Trudno się też było oprzeć sugestywnemu wykonaniu chromatycznego madrygału Piagn’e sospira e quand’i caldi raggi o klasycznym w stylu kontrapunkcie, w którym wirtuozowska polifonia z przeplatającymi się liniami melodycznymi odzwierciedla nieszczęśliwe przeżycia miłosne. Co ciekawe, początkowe uczucia cierpienia i gniewu ustępują tutaj miejsca pogodzeniu się – poprzez łzy - z miłosną porażką. Zaprezentowane następnie madrygały z Księgi piątej przyjmują formę dialogu, co wynika prawdopodobnie z tego, że kompozytor szykował się w czasie ich pisania do mających powstać niedługo oper. Szczególne wrażenie wywarły na słuchaczach interpretowane w intymnym stylu madrygały E cosi a poco a poco i T’amo mia vita. Pierwszy z nich to odznaczający się dużą wirtuozerią duet miłosny pomiędzy tenorem i sopranem, zaś drugi – urocza i poufna rozmowa pomiędzy sopranem i kochanym przez niego, a utożsamianym tutaj przez trzy głosy męskie mężczyzną. Ostatecznie to trio daje się uwieść delikatnemu głosowi zakochanej sopranistki. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |