opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




15 maj 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

73 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Romantyzm pod rękę z modernizmem

Wajnberg będący w dużej mierze spadkobiercą stylistyki Dymitra Szostakowicza pokazał w swym rozbudowanym do pięciu części utworze zestaw chwytów konstrukcyjnych, rytmicznych, melodycznych i harmonicznych swojego Mistrza, zrobił to jednak w sposób świeży i osobisty, unikając prostego naśladownictwa. A ponieważ jego utwór robił mocne wrażenie, emanował siłą i nastrojem „sowieckiej melancholii” nie mniej wydatnie niż dzieła Wielkiego Dymitra, tym większą dawał satysfakcję słuchaczom. Przyczynili się do tego znakomici wykonawcy, umiejący „rozczytać i zinterpretować” muzykę o wiele bardziej skomplikowaną formalnie od artystycznej spuścizny ZSRR, więc ich grę trzeba uznać za absolutnie wybitną. Znakomite wrażenie robił młody pianista Misha Kozłowski dołączony do kwartetu Royal, czujny, wrażliwy, i doskonale przygotowany.

Muzyka na Szczytach 12

Jeszcze większe wrażenie zrobił on swoim akompaniamentem w drugiej części, gdzie towarzyszył swemu bratu Karolowi Kozłowskiemu w Schumannowskim cyklu pieśni Miłość poety do tekstów Heinricha Heinego. Choć tutaj kompozytor główny nacisk w budowaniu nastroju przypisał fortepianowi i prawie każdą miniaturę wokalną zakończył pianistycznym „postludium”, to Misha znakomicie potrafił utrzymać dystans dynamiczny w stosunku do śpiewaka. Wprawdzie fortepian miał w dalszym ciągu wysoko otwartą klapę, to w najmniejszym stopniu nie wychodził na prowadzenie. Ta część koncertu była więc zjawiskowym popisem solisty-tenora, który nie tylko śpiewał, ale wspaniale zinterpretował aktorsko, treść zawartą w śpiewanej poezji. Festiwal Muzyka na Szczytach zawiera w sobie także kursy mistrzowskie dla młodych wykonawców i wydaje się, że Karol Kozłowski byłby idealnym, najlepszym ze znanych w Polsce śpiewaków przykładem i nauczycielem interpretacji pieśni, która zawiera w sobie nie tylko perfekcyjne panowanie nad głosem, ale przede wszystkim zrozumienie wykonywanych utworów, przejrzyste oddanie sensu i nastroju, nakierowanie uwagi słuchaczy na pełną synergię tekstu i melodii.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART