opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




27 wrzesień 2022       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

25 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Słuchając „Don Carlosa”

Wykonał on swoją partię bez zarzutu, bez nadymania się i nadmiernego wysiłku, a przy tym zaprezentował także niemałe zdolności aktorskie, może nawet przesadnie wykorzystane przez reżysera widowiska Włodzimierza Nurkowskiego, który scenę śmierci Posy rozbudował od dodatkowe sapania, pojękiwania i kaszel. A przecież przyjaciel Don Carlosa głównie ma śpiewać podczas swojego umierania. Postaci tytułowej, którą też kreował młody artysta Łukasz Załęski reżyser wyznaczył jeszcze trudniejsze i bardziej męczące zadanie, zmuszając śpiewaka do obecności na scenie i głównie stanie pod ścianą podczas całego ponad 4. godzinnego przedstawienia.

Don Carlos,Bydgoszcz 3

Tenor Załęskiego wciąż się jeszcze rozwija, ale w niektórych momentach jego głos zaczyna przypominać najlepszych odtwórców tej roli, z Pavarottim na czele. W każdym razie młody śpiewak z powodzeniem pokonuje przeszkody, jakie rzucał tenorom pod nogi Giuseppe Verdi, co już samo w sobie jest sukcesem. Dobrą szkołę wokalną wykazali też inni młodzi wykonawcy, jak Łukasz Goliński w partii mnicha oraz Aleksandra Olczyk w podwójnej roli damy dworu oraz głosu z nieba. Może zabrakło trochę siły i barwy odtwórcy roli Króla Filipa II, z którą zmierzył się Jacek Greszta, choć jego występ wcale nie był porażką. A słynny duet Króla z Wielkim Inkwizytorem – Łukaszem Jakubczakiem – ciężkim, zwalistym, choć niezbyt pięknym basem – wypadł naprawdę imponująco. Spośród ról kobiecych wyróżnić trzeba Ewelinę Rakocza jako Księżnę Eboli, dobrze panującą nad swym pięknym mezzosopranem i doskonałą aktorsko. Jej konkurentka, śpiewająca gościnnie Karina Skrzeszewska dopiero w drugim akcie rozwinęła swoje umiejętności, i pokazała królewskie kompetencje Elżbiety z Walezjuszów.

Sukces bydgoskiego przedstawienia nie byłby pełny, gdyby pominąć interesującą i dobrze obmyślaną prelekcję Aleksandra Laskowskiego wygłoszoną przed spektaklem

                                                                      Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART