GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSłuchając „Don Carlosa”
Strona 2 z 3
Nie chodzi jednak tylko o bogactwo samej wystawy, kostiumy, rekwizyty, dekoracje, w których Anna Sekuła dała pracę operowym warsztatom, ale także solidne przygotowanie muzyczne orkiestry, solistów i chóru, nad czym zapanował „niezastąpiony” Piotr Wajrak. Ten nie stary jeszcze, ale dynamiczny i utalentowany kapelmistrz przeżywa teraz swój dobry czas, bo polskie opery chętnie korzystają z jego batuty. Sam Bydgoski Festiwal Operowy był tego najlepszym przykładem, gdyż po kilku tygodniach prób do premiery Don Carlosa i jednocześnie do Wesela Figara ze studentami bydgoskiej Akademii Muzycznej w ramach 9. Operowego Forum Młodych, dyrygował jeszcze goszczącym w Operze Nova Strasznym dworem z łódzkiego Teatru Wielkiego. Oczywiście wspomagał go Henryk Wierzchoń przygotowujący zespół chóralny. W operach Giuseppe Verdiego chór ma co śpiewać, ale sprawne poprowadzenie spektaklu zależy głównie od dyrygenta.
Ponieważ przyszło mi wysłuchać tzw. drugiej premiery mogłam podziwiać możliwości nie gościnnych solistów, ale głównie miejscowych śpiewaków, którzy na co dzień pracują na tej scenie. I odebrałam ich bardzo pozytywnie. Opera Nova nierzadko ryzykuje obsadzając bardzo młodych artystów w głównych rolach i dzięki temu możemy tutaj być świadkami wielu zaskoczeń. Np. główna rola barytonowa Markiza Posy, na której nierzadko zrywają struny doświadczeni artyści, tutaj została powierzona studentowi wokalistyki Sławomirowi Kowalewskiemu, którego Opera Nova zamierza przyjąć do swego grona. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |