GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Kopciuszek” Wolf-Ferrariego w Opéra du Rhin w Strasburgu
Strona 4 z 5
Wprowadzenie tych „obcych” dźwięków ma ścisły związek z wizją inscenizacyjną Marie-Eve Signeyrole, która osadziła treść opery we współczesnym kontekście, to znaczy w okresie Zimnej Wojny, w realiach Berlina z lat sześćdziesiątych minionego wieku. Francuską reżyserkę zainspirowała prawdziwa historia miłości dwójki nastolatków żyjących po przeciwnych stronach muru berlińskiego. Ona mieszka w Berlinie Wschodnim, on w Zachodnim, co doprowadza do bolesnej separacji, z którą młodzi kochankowie nie mogą i nie chcą się pogodzić. Chłopak angażuje się zatem w szalone przedsięwzięcie drążenia podziemnego tunelu, poprzez który dziewczyna będzie mogła wydostać się do wolnego świata i połączyć z ukochanym człowiekiem.
Taka transpozycja jest o tyle uzasadniona, że Kopciuszek również opowiada historię nastolatków cierpiących z powodu samotności. Spójność przedstawienia w Strasburgu jest uzyskiwana za pomocą przemyślnie skonstruowanej przez Fabiena Teigné scenografii, wykorzystującej obracające się wokół własnej osi dekoracje, co pozwala na różnicowanie miejsc i klimatów, bez zakłócania ciągłości narracji dramaturgicznej. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |