opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




16 maj 2024       


Wydarzenia

  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Papiez 131-123.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Manru 669-222.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

55 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Mozart plenerowy z dodatkiem deszczu

Na szczęście obsada solistów został dobrana perfekcyjnie i nie było śpiewaka, który by ranił swoim głosem zachwycające frazy. Przeciwnie, wielu budziło podziw swoim poziomem przygotowania wokalnego i jakością wolumenu. Aleksander Kunach jako Tamino z absolutną lekkością pokonywał meandry tenorowej partii, i choć jego głos nie należy do szczególnie pięknych stanowił jeden z najmocniejszych filarów opery. Podobnie Tomasz Rak – Papageno z całkowitą swobodą poruszał się w tej jakże uroczej partii barytonowej. Bardzo ładny głos i dobre jego opanowanie charakteryzowały Paminę – Annę Mikołajczyk.

WOK,Flet 2

Królowa Nocy Tatjany Hempel bezproblemowo trafiała w koloraturowe staccata, gorzej poszło wykonanie obiegników legato w wysokich partiach popisowej roli, ale pokazała głos piękny, brzmiący w górze i średnicy. W maleńkiej roli Papageny usłyszeliśmy sympatyczny sopran Justyny Stępień. Trzy damy (Małgorzata Rodek, Mirosława Tukalska i Dorota Lachowicz) były klasą samą dla siebie i ładnie razem współbrzmiały. Trzej chłopcy nazwani trzema geniuszami nie tworzyli tak spoistego zespołu, ale że często powierza się te role fałszującym dyszkantom dziecięcym, więc mogliśmy się także czuć usatysfakcjonowani. Dariusz Górski w roli Sarastra imponował spokojem i dobrym osadzeniem basowego głosu. Sławomir Jurczak jako Zapowiadacz i jeden z kapłanów cieszył ucho piękną barwą bas-barytonową. Bogdan Śliwa znany z ogromnego temperamentu tutaj wyraźnie się hamował i przybierał wraz ze swym głosem kolor tła, jako pierwszy Kapłan. Za to najbardziej zauważalną postacią jawił się Monostatos Wojciecha Parchema, nie tyle może z powodu całkiem przyzwoitego operowania głosem, ale roli aktorskiej drobiazgowo opracowanej reżysersko. Na poprowadzenie pozostałych postaci już nie starczyło pomysłów Jerzemu Lachowi, więc robiły one wszystko według własnego uznania i snuły się po scenie czasem bez uzasadnienia.

O kostiumach Katarzyny Nesteruk można powiedzieć, że były zbieraniną nie do końca przemyślanych pomysłów. Trafiały się tutaj stroje z rewii i z rzymskiego Forum Romanum, garnitury pracowników korporacji łączyły się z szatą Matki Boskiej Ostrobramskiej i sukniami z prowincjonalnego balu  small-biznesu wraz z jasełkowymi aniołkami. Jak bajka to bajka, a jej atrybutami okazały się nie tylko kostiumy, ale przede wszystkim wyświetlane na wszystkich możliwych płaszczyznach kolorowe animacje wideo nazwane scenografią multimedialną.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART