GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOpowieść o zmarnowanym życiu
Strona 3 z 3
Obydwie męskie partie utrzymane w wysokiej tessyturze, szczególnie barytonowe - Przyjaciela I oraz Ojca. W związku z Przyjacielem I, postacią wyraźnie przerysowaną pod względem wokalnym i scenicznym, pojawiają się akcenty humorystyczne, gdy wdaje się z Olgą w zabawny spór o wyższości Tycjana nad Velazquezem, który jest niedościgłym mistrzem i wzorem dla początkującej artystki. Z kolei partie obydwu kobiecych protagonistek – sióstr Boznańskich – odznaczają się balansowaniem pomiędzy skrajnymi rejestrami dla ich głosów, co przed ich wykonawczyniami stawia duże wymagania. Monolog przegranej życiowo Olgi na zakończenie opery zabrzmiał wyjątkowo przejmująco w dojrzałej interpretacji Katarzyny Oleś – Blachy. Pod względem wokalnym korzystnie zaprezentował się również Adam Zdunikowski w roli cynicznego Kochanka, starającego się wykorzystać finansowo stojącą u szczytu sławy i powodzenia Olgę.
W środę 11 czerwca w Krakowie mieliśmy do czynienia z wykonaniem na wpół scenicznym, a więc solistami ubranymi w historyczne kostiumy, przy czym Katarzyna Oleś – Blacha ucharakteryzowana została na Olgę Boznańską z jej znanego autoportretu w czerni z 1896 roku. Miejsce akcji dyskretnie sugerowały nieliczne rekwizyty: stolik i dwa krzesła, sztaluga. Przystępny charakter muzyki, pozwalający śpiewakom ukazać swoje walory wokalne oraz umiejętności interpretacyjne, sprawić może, że opera ta zyska popularność i wejdzie do repertuaru polskich teatrów, ubogiego pod względem obecności w nim rodzimej muzyki scenicznej. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |